środa, 21 maja 2014

(nie)Profesjonalne strony (nie)profesjonalnych copywriterów

Mając dosłownie chwilkę wolnego czasu, pomiędzy kolejnymi zleceniami, rzuciłem sobie okiem na kilka stron różnych copywriterów. Niekoniecznie tych najbardziej znanych. Ale z pewnością tych, którzy określają się jako "profesjonalni" (i, co gorsza, chyba w to wierzą). A czy wiecie, że według niektórych "profesjonalnych" copywriterów owe zajęcie jest... wykształceniem?!?


Ja już takiej copywriterce bym nie zaufał, bo jako takiego wykształcenia "magister copywriter" w Polsce nie ma. W związku z tym można mieć pewne wątpliwości, czy taka osoba nie ma o tym zielonego pojęcia, czy po prostu kłamie. Tak dla sprostowania powiem jedynie, że copywriterem zostaje się raczej z powołania niż z wykształcenia, choć jeśli chodzi o to ostatnie to pomocne tutaj mogą być rozmaite filologie, czy chociażby dziennikarstwo. Ale nie jest to "obowiązkowe".

A co do tego, że copywriting nie jest zabawą to - owszem - nie jest zabawą, jest to w pełni profesjonalna i poważna praca, która wiąże się... z zabawą słowem.

SEO COPYWRITER, KTÓRY KREUJE SŁOWEM

Z kolei na innej stronie rozbawiło mnie w pierwszej kolejności hasło przewodnie owej witryny. "SEO COPYWRITING, czyli KREACJA SŁOWEM" wręcz raziło mnie w oczy.


W czym widzę problem? Ano w tym, że o ile sam copywriting to jak najbardziej kreacja słowem, czy generalnie kreacja i tworzenie, o tyle SEO copywriting to bardziej znajomość mechanizmów robota Google i wiedza na temat tego, jak tworzyć kampanię pozycjonującą konkretną stronę na konkretną frazę, tak aby wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Owszem, tworzy się tutaj teksty, ale one wcale nie muszą być kreatywne, muszą przede wszystkim zawierać odpowiednie frazy kluczowe w odpowiedniej formie i w odpowiednim zestawieniu (nie będę teraz wnikał w szczegóły). Ale pomińmy to, bo i tak na owej stronie najbardziej w oczy mnie ukuło co innego.


A ukuło mnie to, że ktoś, kto określa się jako rzetelny i terminowy copywriter, nie potrafi przyłożyć się do swojej strony internetowej. Nie chodzi mi tutaj o estetykę i treści, ale o podstawowy fakt - o dwie różne czcionki na tej samej podstronie. To razi w oczy! To jest nieestetyczne! Ktoś nierzetelnie prowadzi swoją stronę www... czyżby dobry seo copywriter?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz