niedziela, 1 czerwca 2014

Sztuczne konta na FB

Każda dobra agencja marketingowa powinna mieć odpowiednie zaplecze na łamach Social Media. Co rozumiem pod pojęciem zaplecza? Między innymi konta ludzi, którzy bardzo chętnie coś w odpowiedni sposób skomentują, albo gdzieś podrzucą linka do strony, którą trzeba innym użytkownikom "podszeptać". Niestety nie każdy to robi dobrze...

W artykule "Fikcyjni wrocławianie pod niebiosa wychwalają Rafała Dutkiewicza" Gazety Wrocławskiej z dnia 28 maja 2014 roku możemy przeczytać o tym, jak pewne facebookowe postaci wychwalają prezydenta stolicy Wrocławia. Niestety cała mistyfikacja szybko legła w gruzach, gdyż internauci błyskawicznie wywietrzyli podstęp i spostrzegli, że Ci "ludzie" mają się wzajemnie w znajomych, a ponadto ich zdjęcia są ogólnodostępne w światowych bazach foto. Ja na dodatek zauważam bardzo małą kreatywność w tworzeniu nazwisk tych postaci. Bo pojawiają się tutaj takie osoby, jak: Hania Gwarkowska (zapewne od gwaru, jaki ma wywoływać na łamach Social Media), czy Aga Wariacka (a gdy spojrzymy na jej zdjęcie profilowe - wyłania się istna, okolczykowana wariatka - niestety jej zdjęcie również jest w światowych bazach foto).


Do tego dorzućmy bardzo wydumane nazwiska jak Głogowski, czy Michalski, które do nazbyt wydumanych nie należą. No ale cóż, widocznie agencja reklamowa, która miała się tym zająć, nie miała w zespole zbyt kreatywnych copywriterów. Tylko ich żałować, że tak słabo im poszło i zostali tak szybko zdemaskowani.

Ale może następnym razem wyciągną z tego wnioski i zbudują sobie lepsze zaplecze na Facebooku? Stworzą lepsze konta, choćby o mniej rzucających się w oczy nazwach, z trudniejszymi do znalezienia w farmach zdjęć fotografiami profilowymi... No cóż, trzymam kciuki. Bo to co teraz zrobili było słabe. Bardzo słabe! Aż mi za nich wstyd...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz